Kutatásaink
2017. március 2.Kutatás éve: 2017
Internethasználat a magyar kis- és középvállalkozások körében

Elemzésünkben a hazai kis- és középvállalkozások internethasználattal kapcsolatos jellemzőit mutatjuk be. Az elemzés az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) 2017. januári KKV Körkép című felvételének adatain alapul, melyben 300 hazai vállalkozást kérdeztünk meg arról, hogy működésük során hogyan használják az internetet. A legáltalánosabb felhasználási módok (ügyfelekkel történő kapcsolattartás, saját honlap, ügyintézés) mellett a kis- és középvállalkozások többsége az internetet elsősorban tájékozódásra használja tevékenysége során. Bizonyos cégtípusok, így a több foglalkoztatottal rendelkezők, a részben vagy egészben külföldi tulajdonban lévők, valamint a kereskedelemben és a feldolgozóiparban működők körében elterjedtebb az internet használata. Saját honlapot a kis- és középvállalkozások 84 százaléka üzemeltet, többségük esetében az üzemeltetést szakember végzi. Az internethasználat fontosságát jól mutatja, hogy a cégek közel 90 százaléka úgy érzi, súlyos gondot jelentene a cég működésében, ha egy hétig nem működne az internet. Ugyanakkor a cégek többsége árbevétele kevesebb, mint 1 százalékát fordítja számítástechnikai és távközlési eszközök beszerzésére és üzemeltetésére.

Kapcsolódó dokumentumok
  • Elemzés (tanulmány, pdf, 592.91 KB)
  • Az elemzés összefoglalója (összefoglaló, docx, 71.25 KB)
  • Az elemzés ábrái (ábra, xlsx, 109.57 KB)
  • Parancsfájl (parancsfájl, sps, 1.9 KB)
  • Adatbázis sav formátumban (adatbázis, sav, 3.71 MB)
  • Adatbázis csv formátumban (adatbázis, csv, 3.18 MB)