Kutatásaink
2018. december 17.Kutatás éve: 2019
A digitalizáció inflációra gyakorolt hatásai

A tanulmány célja, hogy a digitalizáció két jól azonosítható csatornájának, az információ- és kommunikációtechnológiai (IKT) termékek árváltozásának, valamint az e-kereskedelem lakosságarányos bővülésének inflációra gyakorolt hatását vizsgálja. Az elemzés a szerzők által összeállított paneladatbázison, valamint az általuk felépített ökonometriai modell fixhatás-becslésén, véletlenhatás-becslésén és first difference módszerrel való becslésén alapszik. Fő modellünk, azaz a fixhatás-becslés eredményei alapján az IKT termékek 1 százalékos árnövekedése 0,015 százalékponttal növeli az inflációt, az e-kereskedelemben részt vevők arányának 1 százalékponttal való növekedése pedig 0,04 százalékponttal csökkenti az inflációt, tehát elmondható, hogy az IKT termékek árnövekedése szignifikáns pozitív, míg az e-kereskedelem bővülése szignifikáns negatív hatással bír az inflációra.

Kapcsolódó dokumentumok
  • Elemzés (tanulmány, pdf, 1.5 MB)
  • Az elemzés adatbázisa (adatbázis, do, 2.84 KB)
  • Az elemzés adatbázisa (adatbázis, xlsx, 48.24 KB)
Kapcsolódó kutatási területekMakrogazdaság, Módszertan
Kapcsolódó címkegvi kutatási füzet