Kutatásaink
2014. március 11.Kutatás éve: 2014
Miért nőtt meg a regisztrált álláskeresők becslésének előrejelzési hibája?

Az MKIK GVI több hónapja készít a regisztrált álláskeresők számára vonatkozó előrejelzéseket. Az utóbbi három hónapban arra lehettünk figyelmesek, hogy az előrejelzéseink a megszokottnál és az elvárhatónál nagyobb becslési hibákat mutatnak. A gyorselemzésben azt tűzzük ki célul, hogy bemutassuk ezt a jelenséget és megvizsgáljuk a jelenség lehetséges okait. Célunk az, hogy feltárjuk az okokat, és lehetőség szerint javítani tudjunk előrejelzéseink pontosságán.
Az elemzésben először bemutatjuk a becslési eljárást és annak korábban tapasztalat teljesítményét. Ezután részletesebben áttekintjük az előrejelzési hibák megnövekedésének jelenségét és amellett érvelünk, hogy ez nagyobb mértékű annál, hogy véletlen jelenségnek tekinthessük. Magyarázatra szorul, hogy milyen oka, okai lehetnek ennek, milyen hatások magyarázhatják, amelyeket eddig nem vettünk számításba. Ezután bemutatunk egy kiegészített, javított előrejelzési módszert és ennek az utóbbi három hónapot megelőző teljesítményét. Majd megvizsgáljuk, hogy az utóbbi hónapokban megfigyelhető jelenség az új módszer hibáiban is megfigyelhető-e, vagy sem. Ezt követően a becslési hibák megnövekedésének lehetséges okait tekintjük át. A vizsgálat eredményeként új tényezővel - a közfoglalkoztatottak számának alakulásával - bővítjük az előrejelző modellt. Végül a bővített modell teljesítményét vizsgáljuk és a kapott eredményekkel kapcsolatban fogalmazunk meg további hipotéziseket.
Az elemzés mellékleteként minden érdeklődő számára elérhetővé tesszük a kapcsolódó számításainkat és az elemzett adatbázist is.

Kapcsolódó dokumentumok
  • Miért nőtt meg a regisztrált álláskeresők becslésének előrejelzési hibája? (összefoglaló, pdf, 228.38 KB)
  • Miért nőtt meg a regisztrált álláskeresők becslésének előrejelzési hibája? (tanulmány, pdf, 1.82 MB)
  • Az elemzéshez tartozó adatok (adatbázis, zip, 1.07 MB)
Kapcsolódó kutatási területKonjunktúrakutatás
Kapcsolódó címkékgoogle trends, online adatok