Kutatásaink
2015. január 30.Kutatás éve: 2015
Gazdasági Havi Tájékoztató

A következő rövid elemzés azt vizsgálja, hogy a hazai vállalkozók milyen tényezőket tekintenek cégük eredményének, sikerének. A vizsgálathoz az MKIK GVI 2014. áprilisi konjunktúra-vizsgálatának adatbázisát használtuk fel, amely Magyarországon a legtöbb cégre kiterjedő vállalati konjunktúra-vizsgálat. Az áprilisi adatfelvétel 2606 cég vezetőjének válaszain alapul. A mintába került vállalkozások 58%-a mikrovállalkozás (10 fő alatt), 17%-a kisvállalkozás (10-49 fő között), 16%-a közepes vállalkozás (50-249 fő között), 10%-a pedig nagyvállalkozás (250 fő és felette). Így vizsgálatunk elsősorban a mikrovállalkozásokra vonatkoztatható.

Eredményeink szerint a hazai vállalkozások legtöbbje termékei, szolgáltatásai pozitív tulajdonságaira (pl. minőség, egyediség) büszke. A vállalkozók második leggyakoribb válasza az volt, hogy cégük puszta fennmaradását tekintik egyik fő sikerüknek. A válaszadók nagy része arra büszke, hogy sikerült ügyfeleit megtartani vagy újakat szerezni, illetve arra, hogy ügyfelei elégedettek munkájával. Közel minden tizedik válaszadó azt emelte ki, hogy sikerült megtartania vagy növelnie munkavállalói számát. Szintén majdnem a megkérdezettek egy tizede azt tartja egyik fő eredményének, hogy árbevételét szinten tartotta, vagy növelte.

Kapcsolódó dokumentumok
  • Letöltés (egyéb dokumentum, pdf, 925.69 KB)
  • Az angol nyelvű változat letöltése (egyéb dokumentum, pdf, 746 KB)
Kapcsolódó kutatási területGazdasági Havi Tájékoztató