Szűrő
Szűrés megszüntetése
  • Kutatási területek
  • Kutatás éve
  • Kapcsolódó dokumentumok
Google kereső
Kutatásaink
2017. december 4.Kutatás
Iskolázottság és előítéletesség

Az iskolázottság számos egyéni és társadalmi előnnyel jár, melyek közül a kutatásokban a munkaerőpiaci előnyök (magasabb foglalkoztatottság és magasabb bérek) a leghangsúlyosabbak. A képzettség szintje ugyanakkor a munkaerőpiaci és bérelőnyök mellett összefüggést mutat a várható élettartammal, az egyéni egészségi állapottal, az elégedettséggel, a társas kapcsolatok minőségével, a társadalmi és intézményi bizalommal, a politikai részvétellel (OECD, 2016), társadalmi szinten pedig hozzájárul a gazdasági fejlődéshez, a hatékonyabb újraelosztáshoz és a társadalmi struktúrák stabilitásához (Vila, 2000). Ez a rövid elemzés az iskolázottság és az egyéni előítéletesség kapcsolatát vizsgálja.

Bővebben >>>

2017. október 26.Kutatás
Gazdasági Havi Tájékoztató

Tartalom:

  • Iskolázottság és szubjektív jóllét
  • A 2017-es Globális Humántőke Tanulmány összegzése
  • Nemzetközi tendenciák
Bővebben >>>

2017. szeptember 30.Kutatás
Gazdasági Havi Tájékoztató

Tartalom

  • Iskolázottság és várható élettartam
  • Az amerikai protekcionizmus lehetséges hatásai az európai gazdaságra
  • Nemzetközi tendenciák
Bővebben >>>

2017. augusztus 31.Kutatás
Gazdasági Havi Tájékoztató

Tartalom:

  • A GVI 2017. júliusi negyedéves konjunktúra-felvételének eredményei
  • Donald Trump tervezett pénzügyi reformja
  • Nemzetközi tendenciák
Bővebben >>>

2017. augusztus 2.Kutatás
A szegénység hatása a magyar hetedik osztályos tanulók továbbtanulási terveire

Tanulmányunkban a magyarországi hetedik osztályos tanulók körében tapasztalható szegénységet vizsgáljuk és ennek hatását a tanulók továbbtanulási terveire. Az adatbázis a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet 2015-ös pályaorientációval kapcsolatos felmérésén alapul, amelynek során több, mint 9000 tanuló körében végeztünk önkitöltős kérdőíves vizsgálatot. Elemzésünkben megmutatjuk, hogy a magyar diákok körében nagyfokú a szegénység, a diákok nagy hányada szenved hiányt alapvető szükségletekben. Az adatok arra mutatnak, hogy a családi, az iskolai és a tanulási eredményekre vonatkozó egyéni hatások figyelembe vétele mellett a szegény gyerekek rövidebb ideig terveznek továbbtanulni az általános iskola után, mint nem szegény társaik. Mixed-effects regressziós modelleket használva megmutatjuk, hogy a szegénység negatív hatása megmarad, ha kontrollunk más tényezőkre, amelyek befolyással lehetnek a továbbtanulási tervekre

Bővebben >>>

2017. július 31.Kutatás
Gazdasági Havi Tájékoztató

Tartalom:

  • Külföldi továbbtanulás a legjobb hazai gimnáziumok tanulói körében – 2017
  • Emmanuel Macron gazdaságpolitikája
  • Nemzetközi tendenciák
Bővebben >>>

2017. július 24.Kutatás
Iskolázottság és várható élettartam

Az iskolázottság számos egyéni és társadalmi előnnyel jár, melyek közül a kutatásokban a munkaerőpiaci előnyök (magasabb foglalkoztatottság és magasabb bérek) a leghangsúlyosabbak. A képzettség szintje ugyanakkor összefüggést mutat a várható élettartammal, az egyéni egészségi állapottal, az elégedettséggel, a társas kapcsolatok minőségével, a társadalmi és intézményi bizalommal és a politikai részvétellel (OECD, 2016) is, társadalmi szinten pedig hozzájárul a gazdasági fejlődéshez, a hatékonyabb újraelosztáshoz és a társadalmi struktúrák stabilitásához (Vila, 2000). Az alábbi rövid elemzés az egyéni előnyök közül a várható élettartam, az egészségi állapot és az iskolázottság közötti kapcsolatot mutatja be.

Bővebben >>>

2017. július 4.Kutatás
Iskolázottság és szubjektív jóllét

Az iskolázottság számos egyéni és társadalmi előnnyel jár, melyek közül a kutatásokban a munkaerőpiaci előnyök (magasabb foglalkoztatottság és magasabb bérek) a leghangsúlyosabbak. A képzettség szintje ugyanakkor a munkaerőpiaci és bérelőnyök mellett összefüggést mutat a várható élettartammal, az egyéni egészségi állapottal, az elégedettséggel, a társas kapcsolatok minőségével, a társadalmi és intézményi bizalommal, a politikai részvétellel (OECD, 2016), társadalmi szinten pedig hozzájárul a gazdasági fejlődéshez, a hatékonyabb újraelosztáshoz és a társadalmi struktúrák stabilitásához (Vila, 2000). Az alábbi rövid elemzés az egyéni előnyök közül a szubjektív jóllét és az iskolázottság közötti kapcsolatot mutatja be.

Bővebben >>>

2017. június 30.Kutatás
Gazdasági Havi Tájékoztató

Tartalom:

  • A minimálbér és a garantált bérminimum emelésére adott vállalati válaszok

  • Az orosz gazdaság helyzete

  • Nemzetközi tendenciák

Bővebben >>>

2017. május 31.Kutatás
Gazdasági Havi Tájékoztató

Tartalom:

  • A visegrádi országok diákjai osztrák, német és brit egyetemeken - 2002-2016
  • Társadalmi mobilitás Magyarországon és az EU-ban
  • Nemzetközi tendenciák
Bővebben >>>