A tanulmány célja, hogy a digitalizáció két jól azonosítható csatornájának, az információ- és kommunikációtechnológiai (IKT) termékek árváltozásának, valamint az e-kereskedelem lakosságarányos bővülésének inflációra gyakorolt hatását vizsgálja. Az elemzés a szerzők által összeállított paneladatbázison, valamint az általuk felépített ökonometriai modell fixhatás-becslésén, véletlenhatás-becslésén és first difference módszerrel való becslésén alapszik. Fő modellünk, azaz a fixhatás-becslés eredményei alapján az IKT termékek 1 százalékos árnövekedése 0,015 százalékponttal növeli az inflációt, az e-kereskedelemben részt vevők arányának 1 százalékponttal való növekedése pedig 0,04 százalékponttal csökkenti az inflációt, tehát elmondható, hogy az IKT termékek árnövekedése szignifikáns pozitív, míg az e-kereskedelem bővülése szignifikáns negatív hatással bír az inflációra.
Bővebben >>>A GoogleTrends modellek mintán kívüli illeszkedésének vizsgálata
A GVI új, technikai jellegű elemzése bemutatja, hogy a regisztrált álláskeresők számára vonatkozó becslések előrejelző képessége javítható a GoogleTrends adatai segítségével.Az elemzésekben különböző modelleken az "ablak" méretét változtatva vizsgáltuka külső és belső illeszkedés mértékét.
Bővebben >>>