A GVI ad-hoc konjunktúrakutatási projektje keretében készült tanulmány arra keresi a választ, hogy a gazdasági reálfolyamatok hogyan hatnak a reálfolyamatok médiában való megjelenésére. Kutatásunkban azt vizsgáltuk, hogy a 2008-2009-es gazdasági válság megváltoztatta-e a magyar újságírók fogalomhasználatát, megjelentek-e új kifejezések a napi sajtóban, esetleg elindult-e egy tanulási folyamat, mely a gazdasági folyamatokat és összefüggéseket illetően tájékozottabb, tudatosabb újságírás felé mutat.
Az eredmények azt mutatják, hogy a gazdasági válság hatására a magyar online sajtó szóhasználata megváltozott: a gazdasági témák jóval nagyobb figyelmet kaptak a válság alatt és az azóta eltelt években, mint 2008 előtt. A gazdaságpolitika, a vállalat és a válság témakörökbe tartozó szavak használata szignifikánsan nőtt, míg a külkereskedelem szócsoport esetében negatív ez a változás. Ilyen módon a gazdasági válság valódi cezúrát jelent a gazdasági témák médiában való megjelenését tekintve.